Archive for the ‘KURABİYELER’ Category

AYLİNİMİN MUHTEŞEM KURABİYESİ

Mart 25, 2009

MALZEMELER:
1 yumurta akı
1 su bardağı pudra şekeri
yarım su bardağı ince çekilmiş fındık
125 gr tereyağı
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı un
1 su bardağı sinangil fındıklı kek un
1 pkt vanilya

YAPILIŞI:
1 su bardağı unu yağsız teflonda rengi hafif dönene kadar kavuralım.Daha sonra bir kaba sırasıyla bütün malzemelerimizi alıp kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar beyaz un ekleyelim.İstediğimiz kalıpla kesip 170 dr fırında 10 dk kadar pişirelim.
Dilerseniz pudra şekeri eleyip servis yapabilir yada iki bisküvi arasına nutella sürüp ince çekilmiş fıstığa bulayabiliriz.(çift kat yapacağımız kurabiyenin hamurunu biraz daha ince açmaya özen gösterelim)

Bilmem kaç yıldır ama uzunca yılları kapsayan sanaldan reele taşınan bir dostluk…Aylinim arkadaşım,sırdaşım, kardeşim….Daha öncede sıkça bahsetmiştim zaten işte o Aylin bu Aylin:)) Aylincim bana gelirken çok güzel bir hediye ve yanında muhteşem kurabiyeleri yapıp getirmişti ..İnanılmaz güzel..İnanılmaz lezzetli…Canım benim tekrar ellerine sağlık…
Hayatım okadar dolu ve yoğun geçiyorki ben bile anlamıyorum ..Diyorum evli olsam adam illallah eder:)) Resmen sıkıştırılmış dosya gibi koşturmacalı,telaşlı,bol gezmeli geçiyor günlerim.Geçtiğimiz Pazar seçim dolayısıyla sandık görevlisi olduğumdan toplantı yapıldı.Pazar günü ve saat 10.00da..Ne güzel uyuyacaktım ama olmadı.Neyse madem evden çıktık kahvaltı keyfide yapalım dimi ama…Arkadaşıma mesaj attım kahvaltı yapma ben alo diyene kadar bekle:)) Canım benim hemen tamam dedi.Kahvaltısı ve mıhlamasıyla meşhur Garipçe Köyüne kahvaltıya gittik.Aman efendim bir yedik bir yedik..İki kişi normal kahvaltılıklar hariç bir tava mıhlama,bir tava sucuklu yumurta ve bir tavada sucuklu menemen istedik hepsinide yedik:))) Ordan Profiloya gittik ordada gezdik tabi bir arkadaşımız daha bize katıldı ve bizi ayarttı yemek yiyelim die hadiiii ordada iskendere yumulduk ve tabi pişmanlık diz boyu..Çünkü üçümüzde aynı spor merkezine gidiyoruz:)) Dedik böyle olmucak hadi spora gidelim saat 19.00 :)) Fıtness 20.00 de kapanıyor dedi bizim koç..Olsun dedik yediğimizi bari eritelim..Sıkıştırılmış spor yapalım:))) Hemen yürüme bantına çıkıp koşturmaya başladık sanki biz hızlı adım atınca dakikalar hızla geçecekde eriyeceğiz hemen:)) Neyse 20.00de fıtnessdan çıkıp havuz sauna jakuzi yapalım dedik..Ya benim merak ettiğim bişi var sauna ve jakuzinin zayıflamaya falan faydası oluyormu acaba:))) Oluyor dersiniz bende saatlerce saunada kalırmışım eheheheh erir yada küle dönüşürmüşüm:))) Neyseee saat 21.00 biz havuz keyfinide bitirdik ve önce İstinye park ardından carrefoura gidip son 1 saatide öyle değerlendirdik (bir rimel uğruna gittik buralara) ve 22.15de kendimi yatağıma nasıl attım nasıl uyudum hatırlamıyorum:)))
Dün akşamda Ankara dan gelen sevgili dostum ve rumelikavağı güzelleri ve benim diğer arkadaşlarımla fasıla gittik…Bir eğlendik bir eğlendik şimdi akşam olsada eve gidip yatsam diyorum ama bu akşamda çok sevdiğim bir arkadaşım yemeğe davet etti onda mantı yiyeceğiz:))) Yarın akşam bir hasta ziyaretim var:)) Cuma Akşamıda arkadaşlarım yemeğe gelecekler…Cumartesi seçim dolayısıyla görev var öğleden sonra..Pazarda sabahın köründeeeee 7.30da seçim için sandık başına gidicem tüm gün ordayım..Haftayada sınav var…Ben biraz ders çalışıyım zahmet olacak ama :)) Offfff gördüğünüz gibi Ptesiye kadar full doluyum:))Allah bana kolaylıklar versin….

CEVİZLİ TUZLU KURABİYE

Mayıs 5, 2008

Bu muhteşem kurabiyeler yeşilkivinin sahibi seçilin foruma yazdığı bir tarif.Tuzlu cevizli kurabiye aradığım bir sırada imdadıma yetişmişti sağolsun tarif için buradan kendisine tekrar teşekkürlerimi gönderiyorum….Kıyır kıyır ağızda dağılan muhteşem bir tat mutlaka denemenizi tavsiye ederim….

MALZEMELER:

2 yumurta (birinin sarısını ayırın)
1 sb yoğurt
1 sb sıvıyağ
yarım pkt margarin
1 pkt kabartma tozu
arzuya göre tuz (istediğiniz kadar)
1 sb iri kıyılmış ceviz içi
istenirse 2 kaşık sirke (kıyır kıyır olur)

YAPILIŞI:
Sıvı malzemeleri çırpıp cevizi ekliyoruz, aldığı kadar unla bir hamur hazırlıyoruz. yuvarlıyoruz, yağlı tepsiye dizip yumurta sarısı sürüyoruz. pişiriyoruz…

AFİYETLER OLSUN

Ah yeavrılarım bu ne biçim sıkıcı kasvetli ve bunaltıcı bir hava resmen karalar bağladım suratım kırkkarış her an patlamaya hazır bomba gibi oturuyorum masamda köskös:))) pek alışık olunmamış bir durum benim gibi kıpır kıpır kurt kaynayan biri için:)))) Bu sabah benim için en iyi şey tabiki öncelikle sağlıklı bir şekilde uyanmak ve yüzümü yıkamadan çıktığım baskülümün 67.5 göstermesiydi.Ama bugün herkes gönül zayıflamışsın dedi…baskül harici vücudumun sıkılaştığını bende hissediyorum birde durmadan zayıfladım zayıflıyorum falan die sevindirik oluyorum bunun gücüne çok inanıyorum …çünkü ayy yarma gibi oldum fil gibi oldum deyince ne kilo verebiliyorum ne kendimi iyi hissedebiliyorum…ama düşünce gücümü değiştirdiğimde gerçekten zayıflıyorum bunun formülünüde okuduğum secret kitabından öğrendim diyebilirim.Sadece zayıflama ile ilgili değilde hayatımızın her aşamasında olumlu düşünüp olumlu yaşamak en doğrusu….

Haziranda sınavlar var ve ben hala çalışmaya başlamadım amannn beee çalıştımda noldu yazarak çalıştım olmadı bu kez yazmadan sadece okuyarak çalışıcam ama sadece murat yayınları değil ana kitaplarıda okucam bakalım bi başlasaydım hayırlısıyla belki bu akşam okurum biraz:)) ruh halime bağlı …şu andaki gibi devam ederse okumam:))

Bu aralar aslında canım sıkkın ama değmez insanlar için kendimi üzmeyede gerek yok die düşünüyorum…Acıyıp yardım ettiğim insanlar hele hele beklemediğim insanlardan kazık yemek çokkk kötü hissettiriyor bana kendimi …Bu kadar iyi niyetli olmamam gerek ama bu benim yapım huyum…iyi niyetli bir insanım ve bu yüzden kaybediyorum…Kazık kazık üstüne o kazık birilerinin bilmem nerelerine bişiler olacak ama bakalım ne zaman:))) Ama insanlara hakettiği değeri vericem bundan sonra çok iyi niyetli olmak yok.Yüzüme gülüp arkamdan konuşanlarla muaattap olmak hiç yok.Neyse benim yaptığım iyilikler başımın gözümün sadakası olsun ne diyebilirimki …..Bu yaptıklarım gün geliyor bana olmadık yerde karşı geliyor….verilmiş sadaka misali……Onlara söyleyeceğim tek söz de nankörrrrrsünüz….yazıklar olsun yaptığgım hiçbir iyiliğe değmezmişsiniz…..Madem bu kadar ikiyüzlüsünüz ,hakkımı helal etmiyorum…..

Sevgilerimle umarım iyi bir hafta geçiririz hepimizde..Allah herkesin kalbine göre yaşama imkanı versin..Öpüyorum yeavrılarımmmmm prenseslerim kraliçelerim:))))

KURABİYE GEÇİDİ:))

Nisan 10, 2008
BONİBONLU UN KURABİYESİ
Bu lezzetlimi lezzetli şirinmi şirin kurabiyeler Aylinime ait……Aylinim kurabiyeyi yapmış kocişi birol bey yiyeceği zaman gönül istedi resmini çekecektim demiş kocasıda gönülü yemeğe davet etseydin demiş:)))Anaaaa ettinizde gelmedikmi :)) Adamcağız haklı herkesin evinde olduğu gibi aylinimin evindede blog dostluğu konuşulduğu için kesin çekemiyordur Birol eniştemiz:)))) Sanal dünyaya karşı ya inanamıyor böyle dostluklar kurulacağına..Aylinimle 3 yıldır tanışıyoruz pek marifetlidir..almış benim sitemden tarifi şeklini değiştirip takmış üstünede bonibonları göndermiş bana:))) kendi yaptı sanki :)))Bonibonları pişmeden önce koymuş. dedim; erimedimi ..dedi; korkuttum gözlerini sakın erimeyin die ..erimediler dedi:)) Hey allahım benim arkadaşlarım niden böyle biraz kırık…46 model:)))) Benden kaynaklanıyor olabilirmi acep bilemicem gayrı…….Neyse veriyim tarifimi:)))

MALZEMELER:
1 paket teremyağ
1 kahve fincanı sıvıyağ
3 kaşık pudra şekeri
4 kaşık buğday nişastası
Alabildiği kadar un
Üzerine:pudra şeker

iYAPILIŞI:
Margarin, sıvıyağ ve pudra şekerini krema kıvamına gelene kadar karıştırın. Nişasta ve unu ekleyerek hamuru yoğurun. Ve istediğiniz şekli verin.

FINDIKLI KURABİYE


Oldukça lezzetli olan bu kurabiyeyi çokkkkk önce yapmıştım bir arkadaşıma ev gezmesine giderken götürmüştüm pek bi beğenilmişti……Mutlaka deneyin harika bi tat…..

Bu muhteşem kurabiye tarifi yeşilkivinin sahibi sevgili seçile ait..Tarifi aynen aktarıyorum .Buradan tarif için kendisine teşekkürlerimi iletiyorum.

MALZEMELER:
2 yumurta (birinin akını ayırın)
250 gr tereyağı yada margarin
4 su bardağı un (kontrollü ekleyin)
3 yemek kaşığı süt
1,5 su bardağı şeker
1 pkt kabartma tozu
1 su bardağı rondodan geçmiş fındık
yarım limon kabuğu rendesi
Üzeri için iri dövülmüş fındık
YAPILIŞI:
Un hariç tüm malzemeleri karıştırma kabına alın ve karıştırın.
Unu kaşıkla ekleyin ve ele yapışmayan bir hamur elde edince un eklemeyi kesin.
Hamuru 15 dk üzerini örterek dinlendirin.
Yumurta akını çatalla iyice çırpın.
Hamurdan küçük parçalar kopartarak yuvarlayın ve elinizle hafif bastırın.
Kurabiyeleri önce yumurta akına sonra iri kıydığınız fındığa batırın.
Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin.
Önceden ısıttığınız 170 dereceli fırında üzerlerini kızartmadan pişirin.

AFİYETLER OLSUN

Yeavrılarımmmm giydim termal donumu neyse hemen attım 1 kilo üstümden indim tekrar 69.5 dan 68.4 e…Allahım bu termal don mucize valla…..Aerobiğimede gittim bu akşamda gidicem…artık havalarda düzeldi cumartesi pazar sahile inip yürüyüş yapıp ardından beledüyemüzün kondurduğu spor aletlerinin tepesine çıkıp cebelleşicem sonra vericemmm bu tiksinç kiloları:)))) ne güzel vermiştim 66.5 inmiştim hep sizin nazarınız değdi biliom ben yoksa almazdım bu kadar kilo:)))) e yuh banada yeye sonrada nazar de:)) şaka bi yana acaip nazara gelen biriyim valla geçenlerde kurşun döktürdüm…kurşunlara gelesiceler (bana nazar edenler) bi sürü nazar etmişler ne yaratıklar çıktı bi görseniz kadın kendinden geçti resmen kurşunlu suya bakıp beni okudu….sonra o suyu evin her tarafına serpiyormuşsun bi an kendimi büyücü gibi hissettim:)))) sonra balkondan aşağı döküyormuşsun onuda yaptım…zaten bu beşibir çayları hazırlarken işyerindeki arkadaşlarım bana gülüyor ehehehe büyü yapar gibi ölçülerle katıyorum ya ….gargamel gibi sanırım:))))) neyse zayıflayım gargamel gibi inceliyim yeterki zayıflayım:))) Aerobiğe geçen hafta gitmediğimi bi önceki post da yazmıştım salı günü gittim hoca beni gördüüüü rengi attı ıahahahahahaha ahha çok belli ettin beni görüp sevindiğine kan kusturmaya geldim sana dedim:)))))))))) tabi kaynattımda kaynattım….kadınlar beni çok özlemişler yokluğun nasıl belliydi didiler:))) he didim ben yokken kuduramıyorsunuz dimi:))) yeni bi 18lik kız yazılmıştı aerobiğe kızı bi görün hantal hantal hareketleri yapamıyor 1 ay sonrada düğünü varmış didim sen evlenmeyi düşüneceğine otur biraz zayıfla kız bu ne hal:)) alık alık mat mat baktı suratıma ahahahahaha:)) hade bakalım mesai başladı beşibiyerde çayımın ikincisini içiyim ben birazda çalışıyor görünüyüm eheheheheh şakır şakır klavyede yazıyorum millet çalışıyorum sanıyordur:))))))))) bunuda okuyan mesai arkadaşlarım vardır çakturmayın deşerim sizi:)))))
19.04.2008 cumartesi günü saat 14.00 de bir buluşma düzenleniyormuş Arkadaşlar Sarımutfak hande düzenliyormuş katılmak isterseniz sonrada ayyyyyyyy biz nie duymadık falan demeyin ahanda bende link veriyim size katılmak isteyen varsa handeye bildirsinler bana değil he handeye:))))sonrada gelin kuduralım kafeyi başlarına yıkalım ahahahahaha:)))
www.sarimutfak.blogspot.com

MUHALLEBİLİ KURABİYE ve KOKO MONIKA

Şubat 21, 2008

MUHALLEBİLİ KURABİYE

Bu süper tarif Oktay Ustanın yeşil elma programından…..
MALZEMELER:
3.5 su bardagi un
1 paket margarin(oda sicakliginda)
1 paket kabartma tozu
3 kasik yogurt
muhallebisi:
1.5 su bardagi sut
2 kasik misir nisastasi
1 paket vanilya
6 kasik toz seker
1 yumurta sarisi

YAPILIŞI:
Uunu kaba aliyoruz.kabartma tozunu yogurdu ve margarini ekliyoruz.kulak memesi yumusakliginda yoguruyoruz..bu hamurun iki saat dolapta dinlenmesi gerekiyor. Muhallebisi: sutu tencereye alip nisastayi ekliyoruz.toz sekeri 1 paket vanilyayive yumurtanin sarisini ekliyoruz.atese kyomadan telle karistiriyoruz..yanliz yumurtanin sarisini sutle biraz acipta karistirmak daha iyi..atese alip karistirarak pisirip pogaca icine koyulan lor kivami aliyor bu karisim… atesten inince kendi kendine sertlesiyor zaten. .tepsiyi yaglayip unluyoruz.hamuru elde acip icine muhallebi koyuyoruz.pogaca seklinde kapatiyoruz. tepsiye diziyoruz.uzerine pudra sekeri ve istenirse ceviz koyuyoruz.onceden iice isinmis firinda 10 dakika pisiriyoruz.kurabiyeler beyaz kalacak sekilde..kolay gelsin
KOKO MONİKA
Bu muhteşem lezzet tarif defterinden özlemsm arkadaşıma ait.Teşekkürler özlemcim.

MALZEMELER:
1 su bardagi hindistan cevizi

1 su bardagi un
1 su bardagi krema
1 cay pardagi pudra sekeri
3 yumurta aki
1 kabartma tozu

YAPILIŞI:
Butun malzemeler beraber karistirilip kucuk(istege ore boyutlar degistirilebilir.)pasta kaliplarina bosaltilir.Onceden isitilmis 180°’de pişirilir.
Özlem ortalarına badem koymuş bende kalpli olanların ortalarına ceviz koydum birer parça.

BADEMLİ SUSAMLI AY KURABİYE VEEE KADIN OLMAK:))

Ocak 23, 2008

İnanılmaz güzel bir kurabiyeee… ağızda dağılan içindeki susamların ve bademlerin nefisliği ile son derece mükemmel bir lezzet… hiç abartmıyorum yeme yanında yat die boşa dememişler aynen öyle buda işte:))

MALZEMELER :
1 margarin
1 kabartma tozu
1 yumurta
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1/2 çay bardağı kavrulmuş susam
1 su bardağı pudra şekeri
1/2 subardağı kavrulmuş çekilmiş badem

YAPILIŞI :
Yumurta, margarin, sıvıyağı karıştırın.Kabartma tozu,susam ve bademi ilave et karıştır aldığı kadar un ekle ve iyice yoğur.
Düz bir zeminde hamuru merdaneyle yassılaştır çok ince olmasın.Su bardağı ile yuvarlak kes bir yandanda çay bardağı ile kesip ay şekli ver.
160 derecede pişir.Fırından çıkarıp ılınınca pudra şekerine bula.

Yeavrılarım bu yazıyı çok beğendim bi arkadaşım mailime yollamış bende sizinle paylaşayım dedim….Hakikaten hepside hemen hemen hepimizin bi çoğunu yaptığı şeyler ..sizcede öyle değilmi??

ANNEMİ NEDEN Mİ SEVİYORUM?

Akşam annemle babam televizyon seyrediyorlardı. Annem, ‘Geç oldu,’dedi, ‘zaten yorgunum, ben yatıyorum.’ Dedi
Annem kalktý, mutfağa gitti. Çerez-meyve tabaklarını çalkaladı kaldırdı. Sabaha hazır olsun diye çaydanlığı doldurdu, demliğe çaykoydu. şekerliğe baktı, dibinde az kalmış, üstüne ekledi. Kahvaltı için buzluktan ekmek çıkardı, akşam yemeği için çözülsün diye de eti aşağıya koydu. Kahvaltı masasını hazırlamak için masanın üstündekileri topladı. Telefonu şarja koydu, telefon defterini kapatıp yerine koydu. Sonra çamaşır makinesinden ıslak çamaşırları çıkarıp astı ve makineyi tekrar doldurdu. Banyodaki çöp sepetini boşalttı. Islak bir havluyu kurusun diye duş perdesinin borusuna astı. Bir gömlek ütüledi, kopukdüğmesini dikti. Çiçekleri suladı.
Esneyerek gerindi ve yatak odasının yolunu tuttu. Çalışma masasının yanından geçerken durdu, öğretmene tezkere yazdı, okul gezisi için para sayıp ayırdı, eğildi, sandalyenin altına girmiş ders kitabını aldı, masanın üstüne koydu. Kek tarifleri defterini çıkardı,arkadaşına söz verdiği tarifi bir kağıda yazdı, çantasına koydu.Bakkaldan alınacakları not etti, notu da çantasına koydu.
Sonra gitti, 3’ü 1 arada temizleme losyonuyla yüzünü yıkadı, dişlerini fırçaladı. Gece kremini ve kırışık önleyici nemlendiricisini sürdü.Tırnaklarına baktı, törpüledi. İçeriden ‘sen yatmaya gitmemiş miydin ‘ diye seslenen babama ‘şimdi gidiyorum’ deyip köpeğin su kabını doldurdu. Kapıları pencereleri kontrol etti, holdeki lambayı yaktı.Kardeşimin odasına gitti, oğlan uyumuş, lambasını söndürdü, bilgisayarını kapattı, gömleğini astı, yerdeki kirli çorapları toplayıp sepete attı. Bana geldi,’haydi yat artık, biraz da yarın çalışıýorsun,’ dedi.
Kendi odasına gitti, saati kurdu, ertesi gün giyeceklerini hazırladı. 6 maddelik acil işler listesine 3 madde daha ekledi. Kendi kendine iyi geceler diledi, hayallerinin gerçekleştiğini gözünün önüne getirdi.İşte o sırada babam televizyonu kapattı, ortaya öylece bir ‘ben yatıyorum’ dedi ve gitti yattı.Sizce bu işte bir gariplik yok mu? Kadınların neden daha uzun yaşadığını merak etmiyor musunuz? ÇÜNKÜ BİZİM YAPIMIZ UZUN ÇEKİŞLİ (ve işimizi bitirmeden öyle çabuk çabuk ölemeyiz)! Şimdi bu yazıyı tanıdığınız olağanüstü kadınlara gönderin ve emin olun, hepsi bayılacaktır. (Beylere de gönderebilirsiniz) SONRA DA ARTIK YATIN…..

NEFİS UN KURABİYESİ VE TUZLU KURABİYE

Aralık 26, 2007
Yuhhhhh çekmeye başladınız dimi dün rejimden bahsederken bu tarifler ne die…Canlarımmm hani bayram öncesi misafirlerim gelmiştide ben tüm tariflerimi yayınlamamıştımmmm onları yayınlıyorum…Valla buakşam sadece salata yaptım yedim..kendimi mööööö gibi hissettim kaç gündür salata yemektennn aslında nie uğraşıyorum kşi salata yapmakla hava güzel olacakk tuzluğu alcan yayılacan otlanmaya dimi ama:)))) termalsauna şortum gelmedi hala belki yarın gelir yani belki değil umarım yarın gelir…vazcayabilirim valla..ben çok sabırsız bi insanım bişeye karar verdiysem hemen olmalı yoksa vazgeçerimmnmm belli olmaz geçer hevesim:)))o yüzden yarın yollarlarsa iyi ederler yoksa benim gibi bi tüketiciyle uğraşmak zorunda kalırlar…..eheheheh başlarına iş açarlar…yeavrılarımmm şuan atv de başlıcak olan ve sizeeee çokkk şiddetle izleyin dediğim PARMAKLIKLAR ARDINDA başlıcak bende koltuğuma kıvrılıp onu izlicem..haa bide ot çayımı alırım yanımaaaa ohhh değmeyin keyfimeeee özgürlüğü ve yalnızlığı belkide bu yüzden çok seviyorum kumanda hep bendeee:))))) hade bakalımmmm bide zerrinimin manşetine gireyimmm eccük onada laf ataım bakayım mutfak okulunu ne yaptııı..valla zerrinnn mutfak okulunu öğrencilerini iyice salladı ehehehehe şırnağa sürerüz kıss seniii duuyyyonmu sesümüüüüü zeerrrriiinim süpermenim……
Bu ne fis kurabiye tarifini sevgili zehra50 arkadaşımın sitesinde görüp denedim…Ve nefis oldu….Buradan tarif için kendisine teşekkür ediyorum.
MALZEMELER:
1 subardağı sıvıyağ
200 gr.tereyağ
1/2 subardağı yoğurt
1/2 subardağı süt
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 kg.dan bir subardağı eksik un
1 yk mahlep
Üzerine susam yada çörekotu
YAPILIŞI:
Hamur kabına unu eledim..Oda ısısında yumuşamış olan margarin,sıvıyağ,yoğurt,süt,şeker ve mahlebi koyup bi güzel yoğurdum.Sonra istediğim gibi şekil verdim yumurta sarısı sürüp susam ve çörekotu serptim.200 derece fırında kızarana kadar pişirdim…İşte bu kadderrrrr…..
Bu kurabiyeyide diğer yaptığım un kurabiyesinden daha farklı yaptım.Tarifini yazdığım bi site var ama kağıda yazmamışım aceleden..neyse kimden aldığımı bulup yazarım buraya..emeğe saygı dimi yani….favori un kurabiye tarifim budur …diğer yaptığımda çok güzel ama bu tam kıvamındaaaa sanki daha bi un kurabiyesi tadında gibi….mutlaka deneyin ne demek istediğimi anlayun:)))
MALZEMELER:
1 su bardağı erimiş tereyağ
1 subardağı pudra şekeri
2.5 subardağı un
YAPILIŞI:
Öncelikle fırını 165 dereceye getiriyoruz.Tereyağını eritiyoruz ama yakmıyoruz..Sonra soğumaya bırakıyoruz..İyice soğusun 2 saat falan….Pudra şekeri ile soğuyan tereyağını mikserin en düşük ayarında bembeyaz olana kadar çırpıyoruz.Unu ekleyip elimizle yoğruruyoruz.Şekil veriyoruz.Pudra şekeri serpiyoruz önce kurabiyeleri ardından parmaklarımızı yiyoruz….:)))
AFİYETLER OLSUN….

TIRTIL KURABİYE

Aralık 26, 2007

Yeavrılarımmm cancanlarımm güzellerimm özledinizmi benü:))))) Ne yaptım sizden ayrı zamanlarımda Ankara ya gittim geldim gelirken 3 kilo aldım eheheheh annem ve ablam yarışa girdiler mübarek onu ye bunu ye falan fıstık hele bayramda sabah kavurma öğlen kızartma akşam haşlama artık et görmekten böğğğ geldi neyse son günümü mantı ile kapattım ve sağlıkla kazasız belasız döndüm…….Geldim hızla diyetime kaldığım yerden başladım….Hatta o kadar hırs yaptımki bugün bi arkadaşımın kullanımından memnun kalması sonucu tavsiye ettiği Termal Sauna Şort siparişi verdim 1-2 günde kargo gelir.Artık sürerüm tuzları giyerim şortu kurdeşan dökerim yada sıcaktan kurtlanırım eheheheheheheeheheh bilemem gayrı ötesini..şortu giyince bayağ bi terliyormuşuz artık dokunmayın yakarım olurum yada sıcaktan bayılırım ehehehehe…bakalım biraz sıkılaşıp inceliyimde bu ne ya aynaya bakmaz oldum 32 yaşındayım ve 36-38 bedenlerden 40 bazen 42 ye çıktım çüşş valla bana…neyse termal sauna şortumuzu aldıkkkkkk spor salonuna yazıldık haftada 3 günde oraya gidicem azimel ve yüksek iradeyle (nasıl olcaksa) hedefim 57lere inmekkk nolurrrrrrrrrr dua edin banaaaa yalvarıyorum ablalarımmm kardaşlarımmmmmm yeavrılarımmmm candaşlarımmmm yoluyysunuzzzzzzzzz amma yalvardım he şimdi diceksiniz ki kızım boğazına sahip olll her bulduğunu yeme her gördüğünü denemeeee bizede yalvarmaaa olsun yinede bana dua edin vereyim şu 13 kilo fazlalığı…heeeee yeavrılarım zayıflama uğruna önerileriniz varsa kabulumdur…..diyetisyenede gittim ama çok uyumlu olamıyorum malum çalışıyorum hergün nerden buluyum öğlen 8 kaşık çorba 4 kaşık sebze falan fıstık…..neyseeeeee bu kurabiyeyi canım ablam istedi bende kırmadım yaptım Ankara da….Hem çok basit hemde çokkkkkkkkkk nefisssss…Eski sitemdede vardı tarifi ama o site çöktüüüü burayada eklerimmmm…Hade ben tarifi yazıp kaçayım yaprak dökümü başladı……….yerim ben sizi yerim yerim…………
MALZEMELER:
125 gr.margarin (oda yumuşaklığında)
1 yumurta
1/2 su bardağı şeker
2.5 su bardağı un
1/2 paket kabartma tozu
YAPILIŞI:
Önce margarin,yumurta ve şekeri mikserle karıştırıyoruz.Daha sonra un ve kabartma tozunu ilave edip elimizle yoğurup sıkma torbası ile sıkıyoruz…….Yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz….İşte bu kadar…ne kadar zormuş dimi:)))) ayyyyyy oğuz ferhundeyii yamultcak şimdi dizideeee hade ben kaçtımmm byyyyy:)))
AFİYETLER OLSUNNNNN

NEFİS KURABİYELER

Aralık 4, 2007

BONİBONLU KURABİYE

Yağmur yağıyor şıkır şıkırrrrrr cama vuruyor pıtır pıtır ben burada çalışıyorum tıkır tıkır…..offfff ya ben bu yağmurlu havalarda çalışmayı oldum olası sevmem hep hayal ederim perdeyi açıyım elime kahvemi çayımı hiç farketmez boş fincanda olur alıyım kitabımı alıyım müziğimi açıyım ev nekadar sıcak olursa olsun mutlaka dizlerimin üstüne battaniyemi alıcam ama ……off işte hep yağmur hayalimdir bu benim…hee diyelimki hafta sonu yağmur yağdı ozamanda gerçekleştiremem ben bu hayalimi mutlaka kendime yapacak uğraşacak bişiler bulurum….neyse bugün yine hayallerim ve ben başbaşa kaldık bir yağmur zamanında daha:)) Kurabiyelerim nefis oldu fakatttt ben esmer şekeri poşetin içinde unuttum beyaz şeker kullandım birden unutmuşum esmer konacağını napalım bidahaki sefere yaparken kullanırım ama çok güzel bir kurabiye oldu ve 4-5 gün bayatlamadan yenildi….Bu tarifi zerrinciğimin sitesinde gördüm ve yaptım sanırım oda başka bi arkadaşın sitesinden almıştı….her ikisinede teşekkürlerimi iletiyorum buradan…..SEVGİLERİMLE
MALZEMELER:
2 su bardağı un
3/4 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tuz
1 su bardağı şeker
1/2 su bardağı kahverengi şeker
225 gr. tereyağ (yumuşak)
2 çay kaşığı vanilya
2 yumurta
300 gr. bitter çikolata
Bir paket M&M ya da Bonibon

YAPILIŞI:
Fırınınızı önceden 180 derecede ısıtın. Fırın tepsisine yağlı kağıt serin. Yoğurma kabınızda un, tuz ve karbonatı karıştırın.Oda sıcaklığındaki tereyağınızı mikserle veya robotla çırpın. Ardından şekerleri ekleyip 1-2 dakika daha çırpın. Sonra yumurtaları teker teker ekleyip çırpın.Vanilyayı ekleyin. Mikser hızını düşük tutun ve unu karışımını 3 kerede karışıma ekleyin. Karıştırın. Kaşık yardımıyla bıçakla küçük küçük kıyılmış çikolataları hamura ekleyin. yedirin. (bonibonları eklemeyin. En son üstüne koyacağız) Hamurunuzu 30 dakika buzdolabında bekletin. Soğumuş olan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. Aralıklı olarak tepsiye dizin. Hamurun üstünü hafif bastırın. Çok inceltmeyin. Yayılmasın.

FINDIKLI VE DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE

(1 hamur 2 çeşit kurabiye)
Daha önce sıkça yaptığım un kurabiyesi tarifim ile iki tepsi çıkıyordu değişiklik olsun dedim iki tepsiyide farklı yaptım..İlki tepsiyi (bkz.üste) içine birer bütün fındık koydum ve kubbe gibi kapattım..Diğer ikinci tepsiyi (bkz.alta) üstüne damla çikolatası koyarak yaptım..hala anlamış değilim damla çikolatası nasıl oluyorda okadar ısıda erimiyor…düşünülmesi gereken bi konu aslında….

MALZEMELER:
1 paket teremyağ
1 kahve fincanı sıvıyağ
3 kaşık pudra şekeri
4 kaşık buğday nişastası
Alabildiği kadar un
Üzerine:pudra şekeri
YAPILIŞI:
Margarin, sıvıyağ ve pudra şekerini krema kıvamına gelene kadar karıştırın. Nişasta ve unu ekleyerek hamuru yoğurun. Ve istediğiniz şekli verin.(bkz.alta ve üste) :))

AFİYETLER OLSUN

BAHARATLI KURABİYE

Kasım 3, 2007
Yine Kevgir den Sevgili (serinmavi) Arkadaşım Oya ya ait muhteşem bir tarif.İçerisinde bulunan baharatlardan dolayı nasıl olacağını çok merak ediyorum.Pişer pişmez soğumasını beklemeden tepside attım ağzıma ne diyebilirim muhteşem harika süper…aslında bu kelimeler yetersiz kalıyor..Valla deneyin derim ben size sadece deneyin ve görün……

MALZEMELER:

250 gr. oda sıcaklığında yumuşak margarin

4 çorba kaşığı pudra şekeri

3 su bardağı un

1 su bardağı az dövülmüş ceviz

1.5 tatlı kaşığı tarçın

1.5 tatlı kaşığı yeni bahar

1/2 subardağı az kavrulmuş susam

YAPILIŞIA:

Susamı tavada 7-8 dk. kadar karıştırarak yakmadan kavuralım.Soğuyunca bütün malzemeleri ekleyerek hamur yoğuralım.İstersek elimizle ceviz büyüklüğünde parçalar yuvarlayalım,istersek 1 cm kalınlığında açarak kalıpla keserek şekil verelim ve 180 C sıcak fırında 20 dk. pişirelim

BROWNİ KURABİYE

Kasım 3, 2007

Bu muhteşem kurabiyeyi Kevgirden aldım.Sevgili arkadaşım Oya ya ait.(serinmavi oya:)) )Kurabiyelerimi yapmadan önce ne yalan söyleyim güzel olacağından emin olsamda bu kadar muhteşemlik beklemiyordum.Apayrı bir lezzeti var.Komşularım hem bende yediler hemde evlerine birer tabak götürdüler.Bayıla bayıla yedik.Süper bi tarif.Buradan Oya ya ve kevgirde emeği geçen herkese Teşekkürlerimi iletiyorum.
MALZEMELER:
250 gr. oda sıcaklığında margarin
2 yumurta
2 kahve fincanı şeker
4 çorba kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un(18kaşık tepeleme kullandım ben oyacım 12 kullanmış)
ŞURUBU:
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı süt
YAPILIŞI:
Süt ve şekeri kaynattım soğuması için bir kenara bıraktım.Diğer tarafta yumurta,şeker ve kıyılmış yumuşak margarini mikserle çırptım krema gibi oldu. İyice karıştırdıktan sonra kakao,vanilya,kabartma tozu,elenmiş unu ekleyip ele yapışmayacak bir hamur elde edinceye kadar un ekleyerek yoğurdum.Ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp yuvarladım ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdim..175 C ısıtılmış fırında 25 dakika pişirdim.Fırından çıkarılan kurabiyeleri ılınan şuruba altlı üstlü batırıp çıkarttım üzerine hindistan ceviz iserperek servis tabağına koydum.
AFİYETLER OLSUN