Archive for the ‘ANA YEMEKLER’ Category

BOSTAN PATLICAN KASESİNDE KEBAP

Mart 12, 2008
Yeavrılarım aslında patlıcan alacalı soyuluyor ama benn dalgınlıkla bir tanesini soymayı unutmuşum:))hepsi silinip süpürüldüğü için sizlere sunulmaya tek bu soyulmamışı kaldı :))
Bu yemek son derece lezzetli ve muhteşemm şiddetle tavsiye ederimmm.Bir tv programında görmüştüm eski sitemdede yayınlamıştım sonra müptelası olanlar çok olmuştu:)) ilk olarak serinmavi Oyacım denemiş ve çok beğenmişti….Dün akşamda komşum Ayşecik yapıp banada getirince hade dedim arşivde bekleyen tarifimi yayınlayım:))Ayşecikte normal patlıcandan karnıyarık gibi yapmıştı oda süperdi…Canikommm benim düşünür beni…spordan gelmişim yorgun argın tostmu yapsam salatamı yesem derken elinde tabakla geldi pek makbule geçti valla…Allah böyle komşu herkese versin:)))

MALZEMELER:
5 bostan patlıcan
1 kg.kuzu kuşbaşı
1/2 kg.mantar
2 orta boy soğan
5-6 sivri biber
4-5 domates
Tuz karabiber Pulbiber

Salça
Rendelenmiş kaşar peyniri

YAPILIŞI:
Patlıcanları ortadan ikiye bölüp alacalı soyup kızgın yağda kızartıyoruz yağnıı çekmesi için kağıt havluya çıkarıyoruz.Sonra borcama diziyoruz.
Derin bir tencereye Kuşbaşı eti koyuyoruz suyunu çekince küp doğranmış soğanı ve yağını ilave edip kavuruyoruz.Minik doğranmış biberleri ekliyoruz ardından ince dilimlenmiş mantarı ve küp doğranmış domatesi katıyoruz iyice suyunu çekip pişince ocaktan alıyoruz.
Patlıcan kaselerinin içine etli karışımımızı dolduruyoruz.üzerine kaşar rendeliyoruz.Kenarda kalan boşluklara sulandırılmış salça koyuyoruz.
Fırında 200 derece ısıda pişiriyoruz.(kaşarların eriyip hafif pembeleşmesi kafi)

Yeavrılarım kendimle gurur duyuyorummmmmm pantolonlarım bol geldikçe sevincimden her sabah aynada bi gülümsüyorum kendi kendime:))) Ctesi Arkadaşıma gittim orada beni gören herkes zayıflamışsın dedi ahahahah termal doncuya sipariş ver bizde istiyoruz dediler ve 3 sipariş daha verdim ahahahahahaha veeeeeeeeeeee istanbul korse merkezindeki bayan bana hediye olarak bir paket tuz göndereceğini söyledi ahahahahahahahahahahahahahaha eee bi sürü satış yaptılar sayemde göndersinler tabi….Beşibiyerde çayını mutlaka alın ve deneyin…bi arkadaş yorumunda herbalite çayları falan demiş ne alaka herbal ile anlamadım bunlar aktarda satılan otlar..herbal le falan alakası yok….zaten otların herbirinin ayrı ayrı faydası var bunu bilen bilir bilmeyende araştırırsa öğrenir googleye yazması kafi:)))Otları soran arkadaşlarım olmuş daha önceki postlarımda yazmıştım beşibiyerde çayını ölçüleriyle biberiye,kekik,mate,funda ve yeşilçay…………..valla ben bunca rejim hayatımda ilk defa bu kadar zevkli kilo verdim ve karşılığını gördüm …….75 lerden 66.5 a inmek benim için büyük başarı…..ki benim gibi boğazına düşkün birisi ahahahahah:))) neyse ipin ucunu kaçırmamak lazım daha 57ye çok var……neyse bu aralar mööööö ler gibi ders çalışıyorum işte evde heryerde eheheheh öğrenciyken bile bu kadar çalışmamıştım valla özlemişim ders çalışmayı:)))) nisanın ilk haftası sınavlar var bakalım iktisattan çakarım kesinde diğerlerinden geçersem ondanda borçlu geçer seneye borcumuzu öderük Allahın izniyle:)))Hadeee bakalım bana iyi ders çalışmalar pardon iyi mesailer:))))) hepinizi öpüyorum kuzucuklarım:))))) SEVGİLERİMLE

KREMALI FIRIN KÖFTE VE CEVİZLİ HAVUÇ SALATASI

Şubat 25, 2008
Bu tarif çok sevdiğim güzel yürekli arkadaşım sevgili Nilayıma ait.Tarifin orjinali nilayımın http://www.kitchenoclock.blogspot.com/ sitesinde mevcut.Bende aynen tarifi aktarıyorum size.Okadar güzel bir lezzetki deneyin ve nedemek istediğimi daha iyi anlayın derim ben :))) Nilayım tarif için çok merci yeavrımmm…….
MALZEMELER:
300 gr. kıyma
2 ad. orta boy soğan
3-4 dilim bayat ekmek içi
1/4 demet maydanoz
1 çay kaşığı kimyon
1 kutu süt kreması
1 çay bard. süt
5-6 diş sarımsak
1 su bard. rendelenmiş kaşar peyniri
2 ad. patates
3 ad. orta boy havuç
1 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz
karabiber
HAZIRLANMASI:
Kıymayı, göz kararı tuzu ve karabiberi,ince ince doğranmış maydanozu,kimyonu,bayat ekmek içlerini ve rendelenmiş 1 ad. soğanı mutfak kabınıza alıp iyice yoğurun.Küçük küçük köfteler hazırlayıp borcama dizin.Köftelerinizi 150C fırında üzerleri hafif kızarıncaya ve suyunu salıncaya kadar pişirin.Diğer tarafta 1 ad. soğanı halka halka doğrayın.Havuçlarınızı ve patateslerinizi rendeleyin.Tavaya 1 yemek kaşığı zeytinyağını ilave edip ilk önce soğanları daha sonra havuç ve patatesleri öldürün.Fırında hafifçe kızarttığınız köfteleri temiz bir fırın kabına dizin.Üzerine hazırladığınız soğanlı,havuçlu,patatesli harcı dökün ve kaşık yardımıyla dağıtın.
Bir kaseye süt kremasını ve sütü boşaltın.İçine dövülmüş sarımsakları ilave edin ve iyice çırpın.Bu sosu da yemeğin üzerine gezdirip 180 C ısıtılmış fırında 30 dk. kadar pişirin.Daha sonra rendelenmiş kaşarları da ilave edip 10-15 dk. daha pişirmeye devam edin.

CEVİZLİ HAVUÇ SALATASI

Daha öncede verdim die biliyorum bu tarifi ama yinede yazayım..Zaten herkes bilir havucun bu muhteşem halini…..Havuç rendelenir az zeytinyağı gezdirilip tavada öldürülür.Yoğurt,mayonez ve dövülmüş ceviz karıştırılır ve rahmetli havuçlar içine katılıp tuzu ayarlanır ve servis tabağına alınıp süslenir…İşte bu kadar.
***Yoğurtlu verdiğim tariflerde sarmısak olması gerekiyor aslında ama ben sarmısak sevmediğim için evimde bulundurmadığım için içine katmıyorum..Sizler sarmısak severseniz katabilirsiniz.
AFİYETLER OLSUN…..
SEVGİLERİMLE….
Acımızı yüreğimize gömdük üzüntümüz bizimle beraber yaşamak zorunda ..Hayat bu işte..Acısıyla tatlısıyla her duruma alışıp yaşantımızı devam ettiriyoruz…Cuma günü iş çıkışı Sevgili Can Dostum Rapunselimin kafesine gittim..Muhabbet ettik özlemişim arkadaşımı biraz olsun rahatladım iyi geldi bana …Yolu o taraftan geçen herkes uğrasın derim..Hele öğlenleri Sevgili ablasının çıkardığı yemeklerde birgün beni oraya sürükler mesai arasında…Öğlen yemek yemek isterseniz yada herhangi bir saatte bir kahve molası vermek isterseniz kafeye mutlaka uğrayın derim….Buradan adres vermiyorum olası sakıncalı durumlara karşı gitmek isteyen zaten rapunselimle iletişime geçer adresi alır ….Dün çok güzel bir Pazar günü geçirdim.Sabahtan Arkadaşım geldi birlikte kahvaltıya gittik sonra hadee dedik sauna yapalım bugün….Saunaya gittik 6 saat kaldık dinlendik 4 seans saunaya girdik.Kese,masaj ve sauna vede köpük banyosu okadar rahatlattıki beni anlatamam..Herkese şiddetle tavsiye ederim.Bütün negatif enerjimi aldı çok rahatladım ordan çıkınca kendimi kuşlar gibi hafif hissettim…Bu arada size anlatamadım malum olaydan dolayı diş hikayemi…Hani 20lik dişimi çektiricektimde bana çok destek olmuştunuzzzz hani demiştiniz onun kökü yok…hissetmezsinnn…acımazzz…….hiç ama hiç öyle değilmiş okadar canım yandıki tam 45 dakika ağzım açık bağırdım inanamazsınız canım yandi ciğerim söküldü zannettim..Hekim bana 2 kez iğne yapıp uyuşturmak zorunda kaldı..Ağzım yırtıldı resmen açık tutmaktan..Sonra iltihap oldu antibiyotik tedavisine başladım hala ağrılarım tamamen dinmiş değil:(( Diş okadar köklü çıktıki okadar sağlam çıktıki hekim bile şaşırdı….Ben ağladıkça hekimde ter döktü asıldıkça diş inat etti çıkmadı..Aman amannnn daniel efemin anasının lafına uyupta onun gibi ameliyatla aldırmadığıma nasıl pişman oldum..Neyse diğer 20likler sorun çıkarırsa ne yapazağızzzz gidip ameliyatla aldıracağız….zaten biçok arkadaşım vazgeçerim die acıyacağına söylememiş..Gepçemmm sihirli feyzama bu konuda ayrıca saygılarımı sundum bilmem anladınızmı:)) Herkese iyi bir hafta diliyorum..Üzüntülerden olumsuzluklardan uzak aksiliklerden noksun bahar tadında cıvıl cıvıl bir hafta diliyorum…..Sevgilerimle hepinizi öpüyorum……

RULO PETLA VE CEVİZLİ KEREVİZ SALATASI

Şubat 24, 2008
Bu tarif çok Sevgili Arkadaşım Feyzama ait.Petlayı yaptım iki tanesinide böyle denemek istedim o halini resimleyemedim ama http://sihirlikepce.blogspot.com sitesinden bakabilirsiniz.Canım Arkadaşım tarif için Teşekkürler…..
MALZEMELER:
1/2 kg kıyma
2 adet soğan
2 çorba kaşığı tereyağı
2 büyük domates
1 tatlı kaşığı sıvıyağ
2 çorba kaşığı dolmalık fıstık
2 çorba kaşığı kuşüzümü
Krep için:
2 su bard. süt
1,5 su bard. un
2 yumurta
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 tutam tuz
Üzerine: 1 su bard. rende kaşar

YAPILIŞI:

Soğanı ince olarak kıyıp tereyağında kavurun. Kıymayı ekleyerek kavurmaya devam edin.Kabuklarını soyduğunuz domatesleri kıymalı içe rendeleyip fazla suyunu çektirmeden kavurmaya devam edin.Ayrı bir tavada fıstıkları ve üzümleri sıvıyağda pembeleşinceye kadar kavurup kıymaya ekleyin.Tuz ve bolca karabiber serpip karıştırın ve altını kapatarak soğumasını bekleyin.Diğer tarafta krep için tüm malzemeyi karıştırın ve yapışmaz yüzeyli bir tavada kreplerinizi yapın.Tüm krepler bitince iç malzemesi koyarak rulo yapın.Fırın kabınıza alarak dilim kaşarlar koyun ve kaşarlar eriyinceye kadar 180 C fırında kaşarlar kızarana kadar pişirin..
CEVİZLİ KEREVİZ SALATASI

Bu salatayı hepiniz biliyorsunuzdur.Tadınında ne kadar güzel olduğunu söylememe gerek yok sanırım.Kerevizleri soyduktan sonra limonlu suya dilimledim.Sonra robotta çektim.Yoğurt,mayonez,dövülmüş cevizi karıştırdım.Robotta çektiğim kerevizleri içine attım.Tuzunu ayarlayarak karıştırdım.İşte böyle birşey…….
AFİYETLER OLSUN….

SEVGİLERİMLE……

YUFKADA KEBAP YEMESİ SEVAP VE SOBECİKKKK

Ocak 13, 2008
Canlarrrr yeavrilarrrr bu yemeği geçen hafta bir yemek davetine giderken yapıp götürmüştüm:))) çok güzel olduğundan emindim …..beğenilerek yenildi bayıla bayıla yutuldu ehehehe ben yaptım tabeeee beğenecekler….Nasıl yaptımmmm;
Öncelikle kuşbaşı et ve mantar ile domatesli biberli sote hazırladım.Daha sonra bir yufkayı yaydım kenarlarından içeri katlayarak kare oluşturdum.Sonra kare olan yufkayı dörde böldüm ve her bir parçayı kaseye yerleştirerek içine hazırladığım soteden koyup bohça gibi kapatıp fırın kabına ters çevirdim.Üstüne yumurta sarısı ve sütlü harç hazırlayıp sürdüm fırında piştikten sonra üstlerine birer dilim kaşar koydum ve fırında 5 dk. tutup aldım…İşte bu kadar basit ve muhteşem lezzetli bir tarif……

Şimdi gelelim yeni bir sobe oyununa yüzyüzede bikaç sefer görüştüğüm çok sevdiğim arkadaşım http://serinmavi.blogspot.com/ sahibi Oyacım benide davet etmiş..Davet konusu ”HAYATIN SİZE ÖĞRETTİĞİ EN ÖNEMLİ 3 ŞEY NEDİR”

Valla hayat bana herşeyden önce sabretmeyi öğrettiii….Hayatın bir sınav olduğunu ve bu sınavda yaşanılan tüm olumsuzluklara rağmen isyan etmeden sabretmeyi öğretti…….

Yaşanılan üzüntüler karşısında içim ağlarken belki arsızlıktı ama acılara alışmayı,göğüs germeyi ve hayata gülümseyerek bakmayı öğretti…..

Hayat bana bir tane olduğumu ve bir daha dünyaya istesemde gelme şansım olmayacağını öğretti…Acımasız,riyakar insanlarla mücadele etmeyi ama asla yılmamayı yıkılmamayı öğrettiiii…

Hayat o kadar çok şey öğrettiki yazdıkça yazılır….

Bu oyuna bende Sevgili Arkadaşlarım Sihirli Kepçem Feyza,yeşimli tarifler Yeşim,Ezgi Uğurlu ve ebrulitatlardan ebrucuğumu davet ediyorum..Hayde kolay gele:))))

Şimdi gelelim termal sauna şortaaaa valla ben memnunum hemde çok memnunum kullanım dahilinde böle sıkıştırılmış gibi oluyorum fakat kullanımı bırakınca tekrar vucut yayılırmı bilemem gayrı ehehehehe…ben 143 liraya almıştım fakat 135 liraya düştüğünü gördüm dün sitelerinde…ayrıca tuzda dahil bu fiyata..ayrıca tuz bittiğinde 50 lira karşılığında temin edilebiliyor…acilen bi göl bulup tuzlarını araklamak lazım ahahahahahahaha ……hani kaya tuzu vardı ondan koysak nolurki acep eheheh neyse saçmalamayım ben:)))) fiyat düşmüşken almak isteyenler alsın bence çünkü 175 liradan düştü bu fiyatlara…valla bi giyin çıkarınca cendereden çıkmış gibi daraldığınızı hissedeceksiniz…….Hade bakalım karar sizin…..

SEVGİLERİMLE

ISPANAKLI KIYMALI GRATEN

Ekim 16, 2007


Çok sıkıcı,üzücü ve buruk geçen Mübarek Ramazan Bayramımızı geride bırakmış bulunuyoruz…Ama Ramazanda o kadar çok tarif birikmişki ben hala yayınlamaya devam ediyorum.Bu yemeği bolbolye arkadaşımın sitesinde gördüm.İyiki yapmışım gerçekten çok güzel lezzetli bi yemek.

Malzemeler :
1 adet iri soğan
1/2 kilo ıspanak
1 tepeleme yemek kaşığı tereyağı
1 diş sarımsak
400 gr kıyma
1 tatlı kaşığı salça
2 adet patates
1 çay bardağı kaşar peyniri rendesi
Tuz, karabiber

Yapılışı:
Patatesleri biraz haşlayıp kabuğunu soyun ve rendeleyin.Tereyağının yarısı ile bir tavada kavurun.
Ispanakları ince ince doğrayın, yemeklik doğranmış soğanla artan tereyağını kavurup ıspanakları ekleyin ve biraz su ekleyip on dakika pişirin.Tuz, karabiber ve ezilmiş sarımsak ekleyin.
Kıymayı kendi yağı ile kavurun,salça ve tuz ekleyin.
Bir fırın kabına önce ıspanakları üstüne kıymayı onun üstüne de patatesleri alın ve kaşar rendesi serpiştirip 200 derecedeki fırında peynir eriyene kadar pişirin.

Tarifi http://www.bolbolye.com/ adlı siteden aldım…Buradan tarif için Sevgili derya ya Teşekkürlerimi göndermek istiyorum.
AFİYETLER OLSUN

DOLMA MANTI

Ekim 10, 2007

Mantının üç hali:))))

yemeye hazır hali……


doldurulmuş hali……

pişmiş hali……

Dolma makarnaları doldurmak sabır istiyor…Geçen hafta vazgeçilmez dizim Yaprak Dökümünü izlerken elime tabağı tepsiyi aldım başladım doldurmaya.Yoksa bitmez bidik bidik doldurmakla.Doldurup buzdolabı poşetine koyup dondurucuya yerleştiriyorum.Çok iyi oluyor hazır yemek biz çalışanlar için.Canım mantı yemek istediğinde hoppp alıp pişiriyorum dondurucudan…Tavsiye edilir.

Çok basit hepiniz bilirsiniz anlatmama gerek varmı bilmem ama anlatmazsam üşendinmi dersiniz en iyisi ben anlatıyım.Kıyma,karabiber ve tuz ile yoğrulur.Makarnaların içine sabırla doldurulur.Kaynar suda haşlanır.daha sonra sarımsaklı yoğurt ve sos…işte bu kadarrr ….
AFİYETLER OLSUN….