MUHALLEBİLİ TEL KADAYIF

Ah ah ölüyorum nasıl üşütmüşüm anlatamam.Yatıyorum cumadan beri dün işede gidemedim.Bugünde biraz toparladım kendimi gecikmeli de olsa gittim işe…Herşeyin başı sağlık valla.Aslında siteme uzun süre yazmak istemiyordum Sevgili Esracığımızdan sonra inanın benim için hiç kolay olmadı bu…Ama onun için bişey yapma sevinci içindeyim…Şimdi tarifi ekleyip tekrar yatıcam çok hastayım inşallah yarın kevgir için esramızın tariflerinden birini yapıcam ölmezde sağ kalırsak diyelim sanırım yarın son günmüş….Aslında bugün yapıcaktım köfteli kebabı ama hiç halim yok akşam üzeri ateşimde çıkıyor boğazım yanıyor hemen yatıcam.Ama yarın yaparım inşallah Allahım şifa verirse….
Sevgili Gülidemin bloğunda gördükten sonra hadee deneyim bakıyım dedim.Pazar akşamı yemeğe davetliydim çok hasta olmama rağmen davet kıramayacağım birinden gelince gitmek zorunda oldum ve genelde boş gitmeyi sevmediğim için bu kezde bu tatlıyı yapıp götüreyim die düşündüm ve sonuç mükemmel herkes bayıla bayıla yedi…Gülidem şiddetle tavsiye etmiş bende aynen aynı şiddette tavsiye ediyorum…….
MALZEMELER:
250 gr tel kadayif
2 yemek kasigi tereyag
3 yemek kasigi seker
1/2 su bardagi ufalanmis ceviz

Muhallebisi icin;
1 lt sut
5 yemek kasigi un
1 su bardagi seker
1 paket kremsanti

YAPILIŞI :

Tel kadayıflar tavada çıtır çıtır olup, biraz renk degistirene kadar kavuruyoruz. Sonra seker ve tereyagi esliginde biraz daha kavrup ve içine ceviz katıyoruz.
Un, seker, süt karıştırıp pisiriyoruz. Biraz ılıyınca toz kremsanti ekleyip çırpıyoruz.Soğuması için bir kenara bırakıyoruz.Uzun dikdöretgen borcamı ıslatıyoruz.Bir kat kadayıf yayıyoruz.Üzerine muhallebi döküyoruz.En üste tekrar kadayıf yayıp buzdolabında bi kaç saat bekletiyoruz.İşte bu kadarrrrr ……
AFİYETLER OLSUN

Yorum bırakın