Archive for Eylül 2007

FISTIKLI PİLAV

Eylül 30, 2007



MALZEMELER:

1 su bardağı baldo pirinç
zeytinyağ ve tereyağ (tarifte sadece zeytinyağ vardı )
1 çay bardağı dolmalık fıstık
2-3 sap taze soğan
1/2 küçük demet dereotu
1.5 su bardağı su
1 kesme şeker
2-3 damla limonun suyu
Tuz, karabiber,knorr

YAPILIŞI:
Zeytinyağını ve tereyağını pilav tenceresinde kızdırıp ince kıyılmış taze soğan ve dolmalık fıstıkları kavurun. Fıstıklar kararmaya başladığında yıkanmış pirinçleri ilave edip kavurmaya devam edin.
Pirinçler beyazlaşmaya başladığında suyu ekleyin, tuz, karabiber, limon suyu , kesme şekeri ve knoru ekleyip kaynatın. Kaynayınca ateşi kısıp tencerenin kapağını kapatın ve suyunu çekene kadar kapağını açmadan pişirin.
Pilav suyunu çekince ince kıyılmış dereotunu ekleyip karıştırın. Tencerenin üzerine havlu kağıt örtüp kapağını kapatın ve 10-15 dakika demlendirip servis yapın.

AFİYETLER OLSUN

Tarif için Selin Çağlayana Teşekkürler…

Reklamlar

KÖSTEBEK PASTA

Eylül 30, 2007

MALZEMELER:
4 yumurta
3 Türk kahvesi fincanı un
3 Türk kahvesi fincanı şeker
1 paket kabartma tozu

Yumurta ve şekeri çırptım un ve kabartma tozunu ekledim karıştırdım borcama yaydım..ince oluyor no panik:)))180 derece ısılı fırında pişiriyoruz.

KREMA MALZEMESİ:
1 kg.süt
1 subardağı un
50 gr.margarin
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 avuç damla çikolata

Damla çikolata hariç hepsini katıp karıştırarak pişirdim.Ocaktan aldıktan sonra damla çikolata koydum zaten hemen eridi.

Bu arada kek ılıyınca ortadan ikiye kestim ..alt tarafı ters çevirip derin bir salata kasesine yerleştirdim.kasenin şeklini aldı.(bu arada kaseye streç yaydım çıkarması kolay olsun die) içine hazırladığım kremayı koydum.kalan diğer parça keki üstüne kapak gibi kestim.kenarından kalan keki yedimmmmm pekde güzeldiiiii:)) kapak keki kapadıktan sonra streçle kapattım buzdolabında 1 gün beklettim ama pastamı 3 günde anca tüketebildim eheheheheheheheheheheh…çok güzel oldukça pratik veeeeee lezzett fevkaladenin fevkinde…….

AFİYETLER OLSUNN

UN KURABİYESİ

Eylül 30, 2007

SÜTLÜ MANTAR ÇORBASI

Eylül 30, 2007

MALZEMELER :
1 Adet kuru soğan (küp doğranmış)
1 kaşık tereyağ
1 kaşık sıvıyağ
2 kase mantar (ince kıyılmış)
1/2 su bardağı pirinç
2 kaşık un
1.5 su bardağı süt
tuz
karabiber
arzuya göre ince kıyılmış maydanoz (ben koymadım)

YAPILIŞI :
Kuru soğan,sıvıyağ ve tereyağ ile kavrulur.İçine mantar ilave edilir kendi suyunda pişirilir suyunu çekince içine 3 subardağı kaynar su ve pirinci kat tuzunu ekle pişmeye bırak.
Sütün içerisine unu koy ve karıştır.Pirinç pişince kaynayan çorbaya sütlü un karışımını kat biraz daha pişir.Karabiberini at.İstersen maydanoz kat.
Afiyet Olsun.

Hadi ne duruyorsunuz doğru mutfağa:))

AĞLAYAN PASTA

Eylül 25, 2007


MALZEMELER:
4 yumurta
3 fincan şeker
1 nescafe fincanı süt
2 nescafe fincanı un
yarım paket kakao
1 paket kabartma tozu

Krem şanti (sütle hazırlanmış)
Çikolata sosu (önceden hazırlanacak)

YAPILIŞI:

Yumurta ve şekeri beyazlaşıncaya kadar çırpıyoruz.Süt,un,kakao,un ve kabartma tozunu karıştırarak kek hamuru yapıyoruz.Yağlanmış borcama karışımı döküyoruz.kek gibi pişiriyoruz.
Fırından çıkardıktan sonra üzerine 1 bardak süt döküyoruz.Üzerini kremşanti ile kaplayıp çikolata sosuyla süsleyip buzdolabında soğuyana kadar bekletiyoruz.
Sonra tadına doyamayarak önce tatlıyı sonra parmaklarınızı yiyorsunuz:))))

AFİYETLER OLSUN

HİNDİSTANCEVİZLİ SEBZELİ NEFİS MAKARNA

Eylül 25, 2007

Bu makarna tek kelimeyle muhteşem.Hindistancevizinin verdiği tat bambaşka.Mutlaka denemelisiniz.

MALZEMELER:
1/2 paket çubuk makarna
3 adet kabak
3 adet havuç
3 adet kırmızı çarliston biber
3 çorba kaşığıhindistancevizi
Tuz ve karabiber
Tavuk göğsü (bonfileside olabilir)
Kaşar peyniri(rendelenmiş)

YAPILIŞI:
Makarnayı kırmadan tuzlu suda haşlıyoruz.
Ayrı bir tencerede kirbit çöpü doğranmış kabak,havuç ve biberleri az yağ gezdirip ocağa alıyoruz.Diriliklerini kaybetmeye başladıkları zaman küp doğranmış tavuk etini ekleyip pişiriyoruz.Piştikten sonra hindistancevizini katıyoruz.Tuz ve karabiber ilave edip haşlanıp süzülen makarna ile harmanlıyoruz.
Borcama yada fırın tepsisine alıyoruz.Üstüne kaşar rendeliyoruz.Kaşar eriyene kadar fırında tutuyoruz.Servis yapıyoruz.İnanılmaz güzel oluyor demedi demeyin.

AFİYETLER OLSUN

ELMALI TATLI

Eylül 25, 2007

Evde okadar çok elma vardıki nasıl değerlendirsem die tarif ararken Haticenin tarifini buldum.ve tabiki söz konusu hatice olunca hiç tereddüt etmeden tarifi denedim.Sonuç tabiki tek kelime MÜKEMMELLLLL

MALZEMELER
2 büyük elma
1.5 su bardağı kekun
1.5 subardağı toz şeker
1 subardağından bir parmak eksik sıvıyağ
2 yumurta
Krem şanti
1su bardağı süt
Ayrıca şeker ve tarçın
fındık ceviz vs.

YAPILIŞI:
Borcamı hafif yağlayıp elmaları dilimliyoruz halka halka .Dilimledikten sonra ortadaki çekirdeklerini çıkarıyoruz.Borcama diziyoruz halka elmaları.Üzerine birer yk kaşığı tarçın ve birer yk kaşığı toz şeker serpiyoruz.
Diğer tarafta 2 yumurta,kekun,sıvıyağ ve şekeri mikserle çırpıp elmaların üzerine yayıyoruz.
180 derece ısıda üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
Kremşantiyi sütle hazırlayıp soğuyan pastamızın üzerine sürüp fındık cevizle süsleyip buzdolabında 2-3 saat bekletiyoruz. Vaktiniz varsa 1 gün önceden yapıp 1 gece bekletebilirsiniz.

AFİYET OLSUN

MUSKA MANTI

Eylül 25, 2007

Oldukça basit ve lezzetli bu mantılar denemeye değer.Yoğurtsuz hali bile nefisti.
Yufkayı ortadan iyiye bölüp 3 parmak eninde uzun şeritler keselim.Kıyma,tuz,karabibei karıştıralım.şeritlerin baş tarafına içten koyup muska şeklinde kapatalım.Yağda kızartalım.
Sarmısaklı yoğurt hazırlayıp üstüne yayalım.Salçalı pul biberli sos yapıp üstüne gezdirelim.Nane ve sumakla süsleyelim.Afiyetle yiyelim.

SÜTLAÇ

Eylül 25, 2007

Hani bunun tarçını demeyin çünkü evde tarçınım kalmamış bu akşam iş çıkışı marketten alıcam ve süslemesini yapıcam inşallah.Ama ben bu haliyle gece 2 kase yedim doyamadım tadına.

MALZEMELER:
1 litre su
1.5 çay bardağı pirinç
1 litre süt
2 yemek kaşığı pirinç unu
1 subardağı su
2.5 subardağı tozşeker
Tarçın

YAPILIŞI:
Tencereye su ve pirinci alıyoruz pirinçler uzayıp suyu çekinceye kadar pişiriyoruz.
Pişen pirincin içerisini soğuk sütü boşaltıyoruz.Kaynamaya başladığında bir bardak suyun içinde 2 yemek kaşığı pirinç ununu eziyoruz ve ılıştırarak içerisine katıyoruz bir iki kez karıştırdıktan sonra 10 dk pişmesini bekliyoruz.
Piştikten sonra şekeri ilave ediyoruz karıştırıp 5 dk sonra kapatıyoruz.
Sonra afiyetle yiyoruz.
Ben soğumasını bile beklemeden 2 kase ılık ılık yedim.Bu akşamda soğuk halleriyle yerim inşallah.

AFİYET BALŞEKER OLSUN

MANTARLI KÖRİLİ PİLAV ve YOĞURTLU HAVUÇ SALATASI

Eylül 25, 2007

Merhabalar ilk tarifimle start verdim siteme..Haydi hayırlısı…

Bu pilav yemek yarışmasında birinci olmuştu ve tarifini zarzor almıştım.Gerçekten davet sofralarında gönül rahatlığıyla ikram edebileceğiniz muhteşem görüntüsü ve enfes lezzetiyle ağızlara layık bi tarif.

Pirinç pilavını normal pişiriyoruz pişerken içine 1 kaşık köri ve 1 küp şeker koyuyoruz.

Diğer tarafta yağda soğanı kavuruyoruz.içerisine dilimlenmiş mantarları ekliyoruz.karıştırıyoruz.dereotu kıyıyoruz içine katıyoruz ve tekrar karıştırıyoruz.içine 1 kaşık yenibahar,1 kaşık köri,az karabiber ekleyerek sote yapıyoruz. Diğer tarafta havuçları rendeliyoruz.az yağda çeviriyoruz.biraz ayırdıktan sonra kalan havuç soğuyunca sarımsaklı yoğurda ekleyip,1 kaşık köri koyup hepsini harmanlıyoruz. pilav ve mantarlı soteyi başka bir kapta karıştırıyoruz.Kalıba koyuyoruz.servis tabağına şeklini bozmadan koyuyoruz.kenarına yoğurtlu havucu koyuyoruz.(yani pilav ortada havuç etrafında)en son pilavın üstünede yoğurtsuz havuç koyuyoruz. Davet sofraları için şık bir sunum ve müthiş lezzetli.
Normal büyük kalıbada koyabilirsiniz ama ben az kişi olduğumuz için porsiyon olarak ayırdım.

AFİYET OLSUN